Reklamáció és Termékvisszaküldés

IX.4.1 Regklamációs Igényérvényesítés kezdeményezése 

149. A jótállási vagy kellékszavatossági, illetve termékszavatossági igényét (a továbbiakban: „reklamáció” vagy „reklamációs igény”) a Fogyasztó írásban (e-mailen), jogosult megtenni az alábbi elérhetőségeken: 

148.
felsoroltak közül egyetlen okot bizonyítania. 

a. b. c. 

d. 

150. A reklamációs ügyintézés megkezdéséhez annak bizonyítására, hogy a Vásárló a terméket a Blinkgsmtől vásárolta, a Vásárlónak meg kell adnia a megrendelés azonosítóját, vagy – ha rendelkezik ilyennel – a reklamációs számot a Blinkgsm részére.

151. A Blinkgsm javasolja továbbá, hogy a Vásárló a reklamáció megte­telekor csatolja a vásárlást igazoló bizonylat másolatát vagy egyéb jótállási és szavatossági igény fennállását igazoló dokumentumot (például gyártói jótállási jegyet, nyilatkozatot) is.

A reklamáció benyújtható az alábbi módokon:

  • az Ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címén: info@blinkgsm.hu,
  • a Blinkgsm honlapján elérhető kapcsolatfelvételi felületen: https://blinkgsm.hu/kapcsolat

A reklamációnak tartalmaznia kell a hiba részletes leírását, valamint a Vásárló elérhetőségeire vonatkozó információkat (különösen a visszaküldési címet és telefonszámot, amennyiben azok eltérnek a rendelés során megadott adatoktól).
A fentiek hiányában a Blinkgsm nem tudja azonosítani a reklamációval érintett terméket, illetve annak hibáját.

IX.4.1 Határidők a reklamáció érvényesítésére, és a hiba bejelentésére 

152. A Fogyasztó köteles a hibát és reklamációs igényét a hiba felfedezését követően haladéktalanul, de minimum a hiba felfedezésétől 1 héten belül belül jelezni a Blinkgsm számra. Az 1 hetes határidőn túl a közlés késedelméből eredő károkért a Fogyasztó felelős. A hiba- és igénybejelentésének még jótállási / szavatossági határidők lejártát megelőzően kell megtörténnie. Önkéntes jótállásra a jótállási nyilatkozatban foglalt határidők vonatkoznak. 

IX.4.2 A reklamált termék visszaküldése az Blinkgsm részére 

153. A reklamációs ügyintézéshez a Vásárlónak vissza kell küldenie a reklamált terméket aBlinkgsm részére, a visszaküldés költsége a Blinkgsmt terheli.
A csomagnak tartalmaznia kell a reklamált termék összes alkatrészét és tartozékát, amelyek nélkül a reklamált termék nem használható és nem állapítható meg annak hibája sem.
Amennyiben egy tartozék hibásodott meg, javasoljuk, hogy a készüléket is mindig küldje el a meghibásodott tartozékkal együtt.

Kérjük továbbá, hogy a visszaküldendő csomaghoz csatolja a kinyomtatott Reklamációs Igénylapot vagy egy kísérőlevelet, amely tartalmazza a hiba leírását, a számla másolatát vagy a számla sorszámát, valamint a visszaküldési címet és kapcsolattartási e-mail címet, amennyiben azok eltérnek a számlán szereplő adatoktól.

Ha a termék nem az eredeti csomagolásban található, csomagolja a reklamált terméket úgy, hogysértetlenül érkezzen meg.

154. A Vásárló a termék visszaküldésére az alábbi lehetőségek közül választhat:

a) személyes átadás: a terméket leadhatja a Blinkgsm által megadott átvételi ponton,
b) postai visszaküldés vagy futár útján történő visszaküldés: amennyiben a termék mérete azt megengedi (10 kg-nál könnyebb, vagy tömegközlekedési eszközön szállítható kézi csomagként, illetve nem rögzített bekötésű), postai úton is el lehet küldeni a reklamált terméket a Blinkgsm ügyfélszolgálatának címére: 1133 Budapest, Hegedűs Gyula u. 89/B.

A Blinkgsm a csere iránti igénynek is csak a reklamációval érintett termék visszaküldése után tud eleget tenni.

155. A Blinkgsmnek reklamáció keretében átadott termék javíthatóságáról a Blinkgsm reklamációs eljárás során, a javítószolgálat (szakszerviz vagy márkaszerviz) megállapítása szerint dönt. Ugyanígy a termék hibájának részletes kivizsgálása a reklamációs eljárás során szinte mindig a Blinkgsmtől független javítószolgálat (szakszerviz vagy márkaszerviz) által történik.

157. Jelszó, lopásgátló feloldásának szükségessége: az elektronikus termékek esetében a teljes hozzáférési jogosultság és a lopásgátló védelem feloldása nélkül a készülék nem javítható, illetve a hiba nem állapítható meg. Ezért a reklamációs ügyintézést nem lehet elkezdeni, amíg a Vásárló a biztonsági és lopásvédelmi beállításokat fel nem oldja.

158. Amennyiben a Vásárló reklamációs igényt érvényesít és a reklamált termék hagyományos vagy egyéb jelszóval, illetve más védelemmel van ellátva, a Vásárló köteles a védelmet feloldani vagy a hiba leírásában a jelszót megadni. Ugyanez vonatkozik arra az esetre, ha a BIOS vagy firmware vagy az adott készülék tárhelye jelszóval védett.
Hasonlóan, ha a termék aktív lopásgátló védelemmel van ellátva (pl.: Apple Find my iPhone, iPod Touch, MacBook, Intel Anti-Theft stb.), ezt a szolgáltatást a Vásárlónak kell feloldani, mielőtt a terméket reklamációra elküldené a Blinkgsmhez.
Amennyiben a jelen pontban foglaltaknak a Vásárló felhívás ellenére sem tesz eleget, a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Blinkgsm nincs abban a helyzetben, hogy a reklamációt elbírálja, ezért jogosult azt további vizsgálat nélkül elutasítani. A Vásárló elfogadja továbbá, hogy a reklamáció ügyintézése csak akkor kezdődhet el, amint a Vásárló teljesíti a fenti követelményeket.

159. Biztonsági mentés szükségessége: Amikor a Fogyasztó személyi számítógépre vagy egyéb adattárolóra vonatkozó reklamációt érvényesít, a Fogyasztó feladata – az adataival való visszaélés, illetve adatai sérülésének elkerülése érdekében – megfelelő biztonsági mentést készíteni. a Blinkgsm  semmilyen felelősséget nem vállal a személyi számítógépen vagy egyéb adattárolón történő adatvesztésért, adatsérülésért vagy adatokkal való visszaélésért. 

160. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy – amennyiben a reklamációja eredményeképpen – a hibás adattárolót kicserélik, úgy az eredeti készüléket nem kapja vissza. 

161. Alapbeállítások visszaállításának szükségessége: A Blinkgsm kéri a Fogyasztót, hogy a termék reklamációja előtt a termék beállításait az alapbeállításokra állítsa vissza (pl. a kibővített vagy lecserélt memória, PC és notebook esetében merevlemez és SSD beállítások visszaállítása). 

162. Felhívjuk a Fogyasztók figyelmét, hogy a termékhez tartozó eredeti alkatrészeket mindig őrizzék meg (annak ellenére is, ha azokra nincs szükségük), mert a reklamációs igények (pl. csere), illetve az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a Blinkgsmrészére valamennyi alkatrészt hiánytalanul vissza kell szolgáltatni. Amennyiben a Fogyasztó a reklamációs igény érvényesítéséhez nem küldi meg a termék valamennyi alkatrészét, úgy azokat a Blinkgsm bekérheti. 

163. A Blinkgsm a fentiek túlmenően jogosult a reklamációs eljárás során visszautasítani azokat a termékeket és/vagy alkatrészeket/kiegészítőket, amelyek koszosak vagy nem felelnek meg az alapvető higiéniás követelményeknek A tartályokat üresen szükséges visszaküldeni, máskülönben az Alza a reklamációs igényt elutasítja. 

IX.4.3 A reklamációs eljárás 

164. A reklamált termék kivizsgálása csak a Fogyasztó által a reklamáció kezdeményezésére szolgáló felületen vagy a termékkel visszajutatott dokumentációban megjelölt hibára terjed ki (illetve kiterjedhet a megjelölt hibát előidéző egyéb hibára is). Kérjük ezért a Fogyasztókat, hogy a reklamációt inkább írásos formában nyújtsák be, és a termék hibáját, a lehetőségekhez mérten minél pontosabban írják körül a reklamáció kezdeményezésekor, illetve térjenek ki az érvényesíteni kívánt igényre is (javítás vagy csere, vételár leszállítása vagy visszatérítése). 

165. Kérjük amennyiben a termékben további alkatrészek kerültek beépítésre, és az alapbeállítás visszaállítása valamilyen oknál fogva nem lehetséges, ezen alkatrészek megnevezésére is térjen ki a reklamáció leírásában (pl. kibővített vagy lecserélt memória, PC és notebook esetében merevlemez és SSD beállítások). 

166. Az Alza a reklamáció beérkezését követően haladéktalanul létrehozza a reklamáció sorszámát („RMA szám”). Az RMA szám létrehozása csak a reklamáció beérkezését erősíti meg, a reklamációs igény elbírálására ebben a fázisban nem kerül sor. Ezt követően az Alza „Reklamációs igénylap” elnevezésű dokumentumot készít a reklamációról. Ezen dokumentum felel meg a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4 §-a szerinti jegyzőkönyvnek. Ezen Reklamációs Igénylap tartalmazza a Fogyasztó adatait, a reklamáció tárgyát képző termék elnevezését, vételárát, a Felek között létrejött szerződésről kiállított számlán szereplő dátumot, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását és a Fogyasztó által érvényesíteni kívánt reklamációs igényt is. 

IX.4.4 Határidők a reklamációk kezelésére 

167. Ha az
Blinkgsm a reklamáció teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót, ezen értesítésben – amennyiben a Fogyasztó eredeti igényét nem tudja teljesíteni, vagy ilyen igényt a Fogyasztó nem jelölt meg – javaslatot tehet a reklamáció megoldásának módjára (kijavítás, csere vagy pénzvisszafizetés formájában), vagy elutasítja a reklamációt. A Blinkgsm a reklamáció elutasítását indokolja. 

168. A Blinkgsm törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze a javítószolgálaton (szakszerviz vagy márkaszerviz) keresztül. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a fogyasztót írásban tájékoztatja a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. 

169. A jótállás igények kezelésére irányadó speciális határidőket a 135-140. pontok tartalmazzák. Szavatossági igényekre vonatkozó reklamáció esetén is igyekszik a jótállásokra irányadó 30 napos határidőt megtartani. 

171. A reklamációs ügyintézés során ugyanakkor a Fogyasztót is terheli a jóhiszemű joggyakorlás és az Alzával történő együttműködés kötelezettsége. E körben a Fogyasztó köteles a
Blinkgsm részére minden, a reklamáció elintézéshez szükséges információt rendelkezésre bocsátani. 

IX.4.5 A hibás teljesítés és a reklamációs igény (szavatosság, jótállás) korlátai 

172. Hibás teljesítésről csak rejtett hiba esetén beszélhetünk, ezért szavatossági és jótállási igények is csak a vásárláskor nem felismerhető, rejtett hibák esetén érvényesíthetők. Kellékszavatossági és jótállási igény tehát nem érvényesíthető a teljesítés előtt (pl. megrendeléskor vagy termék átvételekor) már a Fogyasztó által ismert hiba miatt, például, ha a Blinkgsm jelezte a Fogyasztónak a hibát vagy olyan hibáról van szó, melyről a vásárláskor (a termék átvételekor) a Fogyasztó tudott vagy tudnia kellett volna. 

173. A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a Blinkgsm kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más igényt nem érvényesíthet (pl. pénz visszatérítésre nem tarthat igényt)..

174. Összefoglalóan, a Blinkgsm tájékoztatja a Vásárlót, hogy nem érvényesíthet reklamációs (szavatossági vagy jótállási) igényt:

a. nem rendeltetésszerű használatból vagy a használati utasítással ellentétes használatból keletkező hiba esetén,
b. helytelen tárolásból vagy kezelésből keletkező hiba, értékcsökkenés esetén,
c. a szokásos, rendes használatból keletkező értékcsökkenés esetén,
illetve a következő pontban részletezett esetekben.

Az alábbi okok vagy hibák miatt a Vásárló nem jogosult reklamációt előterjeszteni (például):

  • mechanikai, külső behatásra visszavezethető sérülés,
  • túlfeszültség (láthatóan égett alkatrészek vagy nyomtatott áramkörök), kivéve a normál eltéréseket,
  • a Blinkgsm vagy a termék gyártója által meghatározott feltételektől, a használati utasításban leírtaktól eltérő használat (pl. hőmérséklet, por, nedvesség, kémiai vagy mechanikai feltételek), rendeltetésellenes használat, túlhasználat, illetve a szokásos használattól eltérő használat, szakszerűtlen használat vagy üzemeltetés,
  • szakszerűtlen telepítés, üzembe helyezés esete, kivéve, ha az üzembe helyezést a Blinkgsm vagy annak megbízottja, illetve hivatalos szerviz végezte el,
  • hanyag karbantartás, tárolás miatt kialakult hiba,
  • számítástechnikai vírus okozta hiba (a termék vagy annak részei nem megfelelően működnek).

175. Az alábbi esetekben a hiba oka a Blinkgsm teljesítését követően alakult ki, így nem merül fel a Blinkgsm hibás teljesítése, és a Blinkgsm a reklamációt szintén elutasítja:

  • szakszerűtlen beavatkozás vagy paraméterbeállítás (szakszerűtlen beavatkozás alatt értve a hivatalos szervizen kívüli bármely más személy beavatkozását),
  • a Vásárló által eszközölt átalakítás (például festés, hajlítás stb.),
  • helytelen BIOS- vagy firmware-frissítés,
  • természeti csapás vagy vis maior okozta hiba,
  • helytelen vagy hibás szoftverhasználat,
  • helytelen vagy az eredeti eszközöktől eltérő eszközök, alkatrészek, kiegészítők használata vagy beépítése.

176.
projektor lámpák, akkumulátorok, elemek, világító eszközök stb.) azok élettartamára vonatkozó szabályok és tájékoztatások irányadóak függetlenül attól, hogy azok a megvásárolt termék részei vagy tartozékai. Az élettartam kifejezés a termék rendes használata során meghatározott élettartamot jelenti. Az élettartam kifejezhető időtartamban (pl. lámpa esetében üzemóra szám), szavatossági időben, használati időben, nyomtatott oldalak számában stb., illetve azok együttes kombinációjában. Az élettartammal összefüggésben felmerült reklamációs igények kizárólag az igényérvényesítés feltételeiként meghatározottak maradéktalan teljesítése esetén terjeszthetők elő. Ha a Fogyasztó az adott terméket a szokásos élettartamát meghaladó időn túl használja, a hibát feltehetően a termék természetes elhasználódása okozza. A rendes használatból fakadó értékcsökkenésre reklamációs igény nem terjedhet ki. 

177. LCD kijelző hibás pixel száma: LCD kijelző esetében a pixel veszteséget (hibát) a felhasznált technológia jellege miatt nem lehet megakadályozni. Ezért az ISO szabvány (ISO 13406-2) 4 minőségi kategóriát határoz meg, ahol minden kategóriában meghatározza a maximális megengedett hibás pixel számot, illetve területet (cluster). A pixel terület (cluster) 5×5 pixel méretű négyzet. Eltérő besorolás hiányában, a Blinkgsm által kínált termékek a 2. kategóriába sorolandók. 

Hibás pixel:
1. Típus – a „forró” pixel (mindig be van kapcsolva, fehér)
2. Típus – a „halott” pixel (mindig ki van kapcsolva, fekete
3. Típus – a „beragadt” pixel (sub-pixel, mindig ki vagy bekapcsolt, eltérő színű). Hibás cluster:
1. Típusú hibás cluster – több mint egy, 1. típusú vagy 2. típusú hiba pixelhiba. 2. Típusú hibás cluster – több mint egy, 3. típusú pixelhiba. 

Kétely esetén a Fogyasztó köteles együttműködni annak érdekében, hogy az Alza meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a Fogyasztó digitális környezete, ellenkező esetben a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a teljesítés hibás volt; 

Ha a terméken található gyári plomba, információs matrica (mely például tanúsítja, hogy a terméket alkotórészeire nem bontották szét) vagy sorozatszámot jelző matrica, jelzés sérült, a Blinkgsm a Fogyasztó reklamációját elutasíthatja; kivéve, ha a márkaszerviz arról tájékoztatja a Blinkgsmt, hogy azok az adott termék rendeltetésszerű használata során sérültek. A pecsét és a sorozatszám a termék szerves részét képezi, és nem korlátozhatja a Fogyasztót a termék szokásos használatában vagy kezelésében. Amennyiben ennek ellenkezőjét tapasztalja a Fogyasztó, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal; 

amennyiben a reklamációs igénnyel érintett termék sorozatszáma nem egyezik a számlán szereplő sorozatszámmal. 

IX.4.6 Reklamációs eljárás lezárására vonatkozó rendelkezések 

178. A Vásárló a reklamáció intézésének, aktuális állapotának nyomon követéséről a Blinkgsm ügyfélszolgálata e-mailben ad tájékoztatást.
Amennyiben a Vásárló a reklamációval érintett terméket szállítmányozóval küldte a Blinkgsmhez, akkor a reklamációs eljárás lezárását követően a Blinkgsm is ugyanilyen módon küldi vissza a terméket a Vásárlónak, kivéve, ha a Vásárló és a Blinkgsm ügyfélszolgálata a visszaküldés vagy termékátvétel más módjában állapodtak meg.

179. A Blinkgsm a reklamációs eljárás végén, annak eredményeként született döntésről írásban tájékoztatja a Vásárlót. E döntés részét képezi a javítószolgálat (szakszerviz vagy márkaszerviz) által kibocsátott szakvélemény is.

180. A reklamációs igény (jótállási, szavatossági igény) teljesítésének költségei (például javítás, csere) a Blinkgsmt terhelik. A termék visszaküldéséhez a Vásárló számára a Blinkgsm biztosítja az ingyenes postai visszaküldés lehetőségét.

181. Amennyiben a Blinkgsm a Vásárló reklamációjának helyt ad, a Vásárló jogosult a reklamáció során indokoltan felmerült, ésszerű mértékű költségei – elsősorban a postaköltsége (például futárszolgálat díja) – megtérítésére.
Az elszámolható költségekbe nem tartozik bele a reklamációs eljárással összefüggésben felmerült személyautóval történő utazás költsége, az expressz küldemények költsége stb.
A költségtérítést késedelem nélkül kell előterjeszteni, de legkésőbb a reklamációs eljárás lezárását követő 5 napon belül. A kérelemről a Blinkgsm 5 napon belül dönt, ezt követően 15 napon belül intézkedik a kifizetésről.
A reklamációs eljárás lezárultának időpontja a teljesíthetőségről szóló döntésben szereplő dátum.

182. A Vásárló köteles a reklamációs eljárás befejezését követően haladéktalanul, de legkésőbb az arról szóló értesítéstől számított 30 napon belül átvenni a terméket.
Amennyiben ez a határidő eredménytelenül telik el, a Blinkgsm a Vásárló részére 200 Ft/nap tárolási költséget számít fel.
Ha a Vásárló a részére küldött, jogkövetkezményeket tartalmazó értesítéstől számított 2 hónapon belül nem veszi át a terméket, a Blinkgsm jogosult a terméket értékesíteni, és a tárolási költséget a vételárból levonni.
A Vásárló kérésére – amennyiben a Blinkgsm a terméket sikeresen értékesítette – a Blinkgsm a vételár fennmaradó összegével elszámol.

183. Az esetleges károk és visszaélések elkerülése érdekében a Vásárló a reklamációval érintett terméket átvenni, illetve a termék vételárának visszafizetésére vonatkozó ügyintézést megkezdeni csak a Reklamációs Igénylap és érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély) bemutatása ellenében tudja.
Amennyiben a fenti dokumentumokat a Vásárló nem mutatja be, a Blinkgsm (és szerződéses partnerei) jogosultak megtagadni a termék kiadását, illetve az árleszállítás vagy vételár visszafizetését.
Ha a jogosulttól eltérő személy kívánja a terméket átvenni, a kapcsolattartó személy adatait a Vásárlónak telefonon, kísérőlevélben, vagy kapcsolati űrlapon kell megadnia a Blinkgsm részére.
A kapcsolattartó személynek is rendelkeznie kell saját érvényes személyazonosító okmánnyal, valamint a Reklamációs Igénylappal, amikor a terméket át kívánja venni.

184. A reklamáció elutasítása esetén a XV. Panaszkezelésre vonatkozó fejezetben meghatározott rendelkezések irányadóak (így különösan a hatósági jogérvényesítési lehetőségek). 

IX.4.7 Nem reklamációs ügyintézés keretében végezett javítási szolgáltatás 

185. Ha a Vásárló reklamációs kérelmét a Blinkgsm – illetve a Blinkgsm a javítószolgálat (szakszerviz vagy márkaszerviz) szakvéleménye alapján – elutasítja, és a Vásárló a Blinkgsm értesítését követően is szeretné a terméket megjavíttatni, erre lehetősége van külön díj ellenében.
Ebben az esetben szükséges, hogy a Vásárló a termék megjavításához kifejezetten, írásban hozzájáruljon.
Ilyenkor a Vásárló a márkaszerviz által meghatározott összeget köteles a termék javításáért megfizetni. A javíttatás költségéről a Blinkgsm a Vásárlót előzetesen tájékoztatja.

186. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az általa kért és megfizetett (nem reklamációhoz kapcsolódó) javításokat nem a Blinkgsm végzi; a Blinkgsm csupán közvetítőként megszervezi a javítást (együttműködik a márkaszervizekkel, átadja a terméket javításra, egyeztet a javításról, a szállításról stb.).
A Blinkgsm ezen, a Vásárló által fizetett javítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan felelősségét kizárja.

187. A Vásárló által fizetett javítás elvégzése előtt a Vásárló tájékoztatást kap a javítás költségéről, terjedelméről és időtartamáról.
A Blinkgsm ebben az esetben is törekszik a javításra átvett termékek átvételétől számított 15 napon belüli kijavítására.
A termék kijavításának megszervezését a Blinkgsm csak akkor kezdi meg, amikor a Vásárló – az összes javítással kapcsolatos releváns információ birtokában – ezt kifejezetten kéri, és a javításra vonatkozó megrendelőlapot aláírásával ellátja.

X.1.Az elállási idő kezdete: 

190. Az elállási (felmondási) idő (30 nap) kezdete:

  • adásvételi szerződés esetén a termék átvételének napjától, vagy több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén – amennyiben a termékek vagy termékdarabok kiszállítása eltérő időpontban történik – az utoljára szolgáltatott termék vagy termékdarab átvételének napjától,
  • folyamatos teljesítésű szerződés esetén az első szolgáltatás átvételének napjától,
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától.

191. —

192.
A Vásárló a fenti időpontok előtt is bármikor jogosult a szerződéstől elállni, vagyis a megrendelés és az átvétel időpontja között is.
A határidő megtartottnak minősül, ha a Vásárló az elállási (felmondási) nyilatkozatát az elállási (felmondási) határidőn belül elküldi.

X.2. Termék visszaküldése, visszaszolgáltatása 

196. Az elállás (felmondás) gyakorlása esetén a Vásárló köteles a terméket a Blinkgsm részére visszaszolgáltatni: az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni a 1133 Budapest, Hegedűs Gyula u. 89/B címre.
A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

A visszaküldés, visszaszállítás költsége teljes mértékben a Vásárlót terheli, kivéve, ha a Blinkgsm valamilyen promóció keretében kifejezetten vállalta a visszaküldés költségeinek viselését.
Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Blinkgsm nem köteles megtéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

197.
A Vásárló az elállással (felmondással) érintett termékeket teljes egészében (azaz a kiszállított tartozékokkal, alkatrészekkel és teljes dokumentációval együtt), sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolásában (ha lehetséges) és olyan állapotban köteles visszaküldeni, amilyenben a terméket megkapta (például víztartály üresen stb.).

198.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy elállás esetén a szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a Vásárló meg sem rendelte volna a terméket.
Minden olyan ajándékot, ajándék terméket, melyet a Vásárló a vásárlására tekintettel kapott, elállás esetén köteles teljes mértékben, minden alkatrészével és tartozékával együtt visszaszolgáltatni.
A Blinkgsm csak abban az esetben nyújt teljes vételár-visszatérítést, ha a Vásárló a termékkel együtt kapott ajándékot is visszaszolgáltatja.

X.2.3 Vételár visszatérítése 

199. A Vásárló jogosult olyan mértékben kipróbálni a terméket, ami a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges.
Az ezt meghaladó mértékű használatból, illetve a nem rendeltetésszerű használatból vagy kezelésből létrejövő értékcsökkenésért a Vásárló felelősséggel tartozik. Az ilyen értékcsökkenés mértékét a Blinkgsm jogosult levonni a visszatérítendő vételárból.
Amennyiben a Vásárló rendszeresen megrongált termékre vonatkozóan kívánja gyakorolni az elállási jogát, vele szemben jelen Vásárlói ÁSZF V. Webáruház nem rendeltetésszerű használata fejezetében írt rendelkezések is alkalmazhatók.

200.
A Vásárló elállása esetén az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a Blinkgsm visszatéríti az ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (pl. vételár és szállítási díj) kizárólag személyesen, a Blinkgsm ügyfélszolgálatán történő termékvisszaadás mellett a Vásárlónak.
A visszafizetésre tehát kizárólag személyesen, a termék visszaadásával egyidejűleg kerülhet sor a Blinkgsm székhelyén:
1133 Budapest, Hegedűs Gyula u. 89/B.
Más visszafizetési mód nem lehetséges.

Az elállási (felmondási) jog gyakorlásához használható az Elállási / Felmondási nyilatkozat, amelyet a Blinkgsm ügyfélszolgálatán személyesen lehet benyújtani.

X.2.4 A felmondás joga szolgáltatásnyújtás esetén 

202. A Fogyasztót olyan szerződések esetében, melyek nem termék megvásárlására, hanem szolgáltatás igénybevételére vonatkoznak, és a szolgáltatás nyújtása a Fogyasztó kifejezett, visszakereshető nyilatkozatával az elállási idő letelte előtt megkezdődött, a Fogyasztót az elállás helyett a felmondás joga illeti meg a jelen fejezetben foglalt szabályok szerint, azzal, hogy a Fogyasztó köteles arányosan megfizetni a felmondás időpontjáig igénybe vett szolgáltatások árát. Amennyiben a felmondási idő lejárta előtt a szolgáltatás már teljes mértékben teljesítésre kerül, a teljesítést követően a Fogyasztót a felmondás joga többé nem illeti meg.